Jobs

 
Legro is a family business in which everyone knows each other and in which teamwork is important. We are proud of our company and our products.

We frequently need to hire people with a real hands-on approach and are very committed to their work. This doesn't mean a 9-to-5 mentality; sometimes you simply have to get the job done. The kind of people we want to hire are people who will fit into our team, who are eager to learn, and – just like us – won't give up until they know for sure that customers are getting what they want.

Keep an eye on our website for our current employment opportunities.

Click on the job opening you are interested in for more information. Would you like to join our team? Then please send us your CV and cover letter.

Sales Support Medewerker Export

Ter versterking van de afdeling Sales Support zijn wij voor de locatie in Helmond op zoek naar een enthousiaste en gedreven collega:

Sales Support Medewerker Export
Krachtig in klantbenadering, planning en export

Als lid van het sales support team ondersteun je de verkoop. Jij hebt daarbij met je collega’s de regie in het proces van order tot levering. Samen ben je verantwoordelijk voor het aannemen van de order, het inplannen voor de productie en het regelen van het transport. Het is daarbij de uitdaging om telkens de meest passende manier te vinden om de te produceren goederen volgens afspraak bij de klant te leveren.
In jouw specifieke rol begeleid je de orderstroom voor de export van ons verpakt product (buiten EU). Je coördineert het (zee)transport van fabriek tot plaats van bestemming. De administratie van de benodigde exportdocumenten is aan jou toevertrouwd. Je zorgt ervoor dat ze voldoen aan de van toepassing zijnde wet- en regelgevingen en op tijd geregeld zijn.

 Je bewaakt het procesverloop en houdt overzicht ten aanzien van alle exportorders, ook van de buitenlandse Legro bedrijven. Uiteraard communiceer je frequent met klant of agent. Elk teamlid is specialist in bepaalde deeltaken, werkzaamheden zijn overdraagbaar.

Functie-eisen:

• MBO+ werk- en denkniveau bereikt door een afgeronde MBO opleiding richting logistiek of economie, aangevuld met relevante opleidingen en trainingen
• Ervaring met exportdocumenten (o.a. douane, vergunningen, Fyto Sanitair)
• Commercieel inzicht en een klantvriendelijke houding
• Doortastend, pro actief en gedisciplineerd
• Communiceert helder en duidelijk en treedt krachtig en overtuigend op
• Werkt nauwkeurig en gestructureerd in een dynamische omgeving
• Beheerst de Engelse taal in woord en geschrift, Spaans is een absolute pre.
• Ervaring met MS Office en ERP systemen

Werken bij Legro betekent dat je hart hebt voor datgene wat je doet, je van aanpakken weet en een teamspeler bent. Je kunt snel schakelen zonder dat het ten koste gaat van je nauwkeurigheid. Je communiceert gemakkelijk en vlot en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit.

Voor meer informatie kijk op www.legrogroup.com of bel met Han Slooter, Teamleider Sales Support, 088-1717600. Je kunt je interesse kenbaar maken door je cv met motivatie te sturen naar jobs@legrogroup.com o.v.v. de functie waarop je solliciteert.

Medior Applicatiebeheerder

Voor onze afdeling ICT in Helmond zijn we op zoek naar fulltime versterking:

Medior Applicatiebeheerder

Als ICT'er binnen Legro bedien je een vijftal Nederlandse vestigingen en word je betrokken bij de ontsluiting van onze buitenlandse vestigingen. Je bent mede verantwoordelijk voor een totaal van 35 applicaties en zo'n 100 werkplekken. Je krijgt incidenten toegewezen door de eerstelijns helpdesk van onze beheerpartner die je oppakt maar tegelijkertijd delegeer je ook zaken naar externe leveranciers of specifieke afdelingen van onze beheerpartner.

Naast het dagelijks beheer van de applicaties houd je je bezig met upgrades, implementaties en changes. Daarnaast hoort een telefoon uitleveren of een PC configureren er ook gewoon bij. Je werkt zowel vanuit je centrale vestiging als op locatie. Je voert zelfstandig je taken uit maar kan altijd terugvallen op de kennis en expertise van onze beheerpartner en je mede collega.

Taken:

• Applicatiebeheer
• Regie en aansturing van externe partijen
• Eerste en tweedelijns support
• Deelname aan ICT-projecten
• Opstellen en onderhouden van documentatie zoals gebruikersinstructies, vastleggen van instellingen en andere voorkomende documentatie omtrent configuratie en beheer.

Functie-eisen:

• Afgeronde MBO opleiding met een ICT component
• Enkele jaren werkervaring in de ICT
• Ervaring met maatwerk- of pakketsoftware
• Kennis van beheerstandaarden zoals ITIL en ASL.
• Ervaring met Microsoft besturingssystemen en MS Office
• Probleemoplossend vermogen
• Nauwkeurig, zelfstandig en communicatief sterk
• Gedreven, klant- en resultaatgericht
• Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Werken bij Legro betekent dat je hart hebt voor datgene wat je doet, je van aanpakken weet en een teamspeler bent. Je kunt snel schakelen zonder dat het ten koste gaat van je nauwkeurigheid. Je communiceert gemakkelijk en vlot en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit. Je voelt je thuis in een informele organisatie met een hands-on mentaliteit.

Voor meer informatie kun je bellen met Jeroen van den Bosch, 06-52829262.

Legro werkt voor de werving en selectie van deze functie exclusief samen met Suc6! recruitment & interim solutions. Je kunt je sollicitatie sturen naar r.vdborst@suc6recruitment.nl, ter attentie van René van den Borst.  

Suc6! recruitment & interim solutions
Celsiusweg 32-58
5928 PR  Venlo

www.suc6recruitment.nl

Planner Wegtransport

Geeft werken jou energie?

Legro is een dynamisch familiebedrijf met 95 jaar historie. Wij mengen natuurlijke grondstoffen tot betrouwbare en klantspecifieke substraten voor de moderne tuinbouw (zachtfruitteelt, boomkwekerijen en zaai-/stekbedrijven) en produceren dekaarde voor de champignonteelt. Met 45 vrachtwagens leveren wij elke dag met toewijding en passie aan onze klanten. De hele Legro groep werkt volgens de hoogste kwaliteitsnormen.

Wegens uitbreiding zijn wij voor de afdeling Planning van ons transportbedrijf, gevestigd op Gerstdijk 5 in Helmond, op zoek naar een (fulltime)

Planner Wegtransport

Je verzorgt de planning voor internationaal/nationaal wegtransport zodat onze losgestorte en verpakte producten volgens afspraak de klant bereiken. Hiertoe onderhoud je contact met onze productielocaties, maak je orders aan en maak je een zo optimaal mogelijke week- en dagplanning. Je stuurt zowel eigen chauffeurs als vaste charters aan. Dagelijks stuur je de planning bij. Voorkomende problemen los je in goed overleg op. Keuzes die je maakt kun je onderbouwen.

Je verwerkt inkomende e-mails en draagt zorg voor de administratie ten behoeve van de planning, zoals het maken van opdrachten voor charters, verwerken van vrachtbrieven en het maken van nacalculaties. Je maakt deel uit van een team en ondersteunt je collega transportplanners waar nodig. Wisselend heb je bereikbaarheidsdiensten (ook in het weekend)

Eisen

  • Affiniteit met de transportwereld
  • Ervaring in een soortgelijke functie
  • Analytisch vermogen
  • MBO/HBO werk- en denkniveau
  • Anticiperend vermogen
  • Communicatief sterk
  • Bereid om telefonische bereikbaarheidsdiensten te draaien
  • Je beheerst Engels en Duits in woord en geschrift (Frans is een pré)
  • Vertrouwd met MS Office
  • Goede geografische kennis
  • Je woont binnen een straal van 30 kilometer

Werken bij Legro betekent dat je hart hebt voor datgene wat je doet, je van aanpakken weet en een teamspeler bent. Je kunt snel schakelen zonder dat het ten koste gaat van je nauwkeurigheid. Je  communiceert gemakkelijk en vlot en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit.

Voor meer informatie raadpleeg je www.legrogroup.com of bel je met Niels Swinkels, Operationeel Manager Transport,  06 – 52 64 99 24. Je kunt je interesse kenbaar maken door je cv met motivatie te sturen naar jobs@legrogroup.com.

Top