Emplois

 
Legro est une entreprise familiale où nous nous connaissons tous et unissons nos efforts. Nous sommes fiers de notre entreprise et de nos produits.

Nous recherchons régulièrement des collègues qui n’hésitent pas à retrousser leurs manches et à prendre une affaire à cœur. Cela signifie que nous n’avons pas une mentalité 9-17 heures, car quelquefois, une tâche doit être achevée, tout simplement. Nous sommes surtout à la recherche de collègues qui correspondent à notre équipe, font preuve de curiosité et, tout comme nous, ne s’arrêtent que lorsque le client a obtenu ce qu’il attend.

Surveillez notre site web pour les offres d’emploi actuelles.

Pour de plus amples informations, cliquez sur l’offre d’emploi qui vous intéresse. Et souhaitez-vous devenir notre nouveau collègue ? Faites-nous alors parvenir votre CV et lettre de motivation.

Specialist Administratieve Organisatie

Legro heeft de laatste jaren een gestage groei doorgemaakt waardoor er behoefte is aan modernisering van de administratieve en communicatieprocessen. De bedrijfsvoering is toekomstgericht waarbij de centrale vraag is ‘Waar staan we over 5 jaar?’. De afstemming met onze buitenlandse (verkoop) kantoren en productielocaties moet verder vormgegeven worden. Met als doel een efficiënter bedrijfsproces om de globale verkoop en bezetting van de markt uit te breiden, en de krachten intern meer te bundelen om integraal en procesmatig samen te werken. Om dit proces verder in gang te zetten en te optimaliseren zijn we op zoek naar:

Specialist Administratieve Organisatie

Internationaal georiënteerd

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het analyseren, optimaliseren, beschrijven en implementeren van bedrijfsprocessen. Je signaleert en draagt zorg voor verbeteringen in de administratieve organisatie. Je draagt bij aan het verbeteren van de diverse communicatielijnen. Je onderhoudt nauwe contacten met onze buitenlandse (verkoop) kantoren en productielocaties. Daarnaast participeer je in ICT trajecten op het gebied van ontwikkeling, optimalisatie en implementatie.

We verwachten dat iemand met de volgende kennis en ervaring het beste bij ons zou passen:

  • Minimaal een HBO achtergrond, bij voorkeur in een bedrijfseconomische of bedrijfskundige richting aangevuld met een aantal jaren relevante (internationale) werkervaring;
  • Een eigen visie op organisatieverandering;
  • Sterk in procesgericht denken en in staat om optimalisatietrajecten goed te begeleiden;
  • Een gedreven professional, pro actief, analytisch en doortastend;
  • Communicatief sterk, nieuwsgierig en een hands-on mentaliteit;
  • Ervaring met het opstellen van proces flowcharts is een pré;
  • Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Bereid om 10-15% van je tijd te reizen naar buitenlandse vestigingen van Legro.

 

Binnen Legro werken we samen, vloeken we samen, lachen we samen en als het moet, huilen we samen. We delen onze successen en leren van onze fouten. Zo maken we samen het bedrijf sterker, klaar voor de toekomst, klaar voor generaties na ons.

Voel jij je aangetrokken tot deze uitdagende functie en kijk jij er naar uit om samen met ons een bijdrage te mogen leveren aan de invulling van de groeiende voedselbehoefte? Dan nodigen we je van harte uit je CV met motivatie te mailen naar jobs@legrogroup.com. Vermeld in jouw sollicitatiebrief ook kort wat jouw allergrootste passie of belangrijkste drijfveer is. Of dat nu films produceren, snel-dammen of de wereld verbeteren is, wij zijn oprecht benieuwd naar de schrijver achter de brief.

Medewerker Commerciële Binnendienst

Ter versterking van ons commerciële team zijn we bij Legro op zoek naar een enthousiaste en gedreven collega in de functie van

Medewerker Commerciële Binnendienst
Fulltime, standplaats Helmond

Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van het gehele offertetraject waarbij je zowel de verkopers van Legro als onze klanten ondersteunt. Vanuit het commerciële proces begeleid je de orderstroom, bewaak je de levertijden en voorzie je onze klanten van de gevraagde informatie en documenten. Je ondersteunt de verkopers met rapportages, documenten en andere informatie. Je hebt daarnaast dagelijks contact met onze afdeling Inkoop. Je zorgt voor de vastlegging van gemaakte prijsafspraken en offertes en je beoordeelt contracten en documenten.

Door je ruime ervaring in commerciële binnendienst functies binnen de tuinbouw ben je in staat onze Client Service naar een hoger niveau te tillen. Je hebt uitgebreide kennis van de teelt van planten en gewassen waardoor je een goede gesprekspartner bent voor onze klanten en je collega’s.

We verwachten dat iemand met de volgende kennis en ervaring het beste bij ons zou passen:

  • Afgeronde opleiding op gebied van tuinbouw op MBO/HBO niveau;
  • Ruime werkervaring in commercieel administratieve functies binnen de tuinbouw;
  • Gedreven, commercieel gericht, initiatiefrijk, prettige persoonlijkheid;
  • In staat professioneel te communiceren op diverse niveaus;
  • Sterk in het stellen van prioriteiten en behouden van overzicht in een dynamische omgeving;
  • Hands-on, nieuwsgierig en leergierig.

Wie is, en wat doet Legro?

Bij Legro zijn we bezeten van grondstoffen en hebben we passie voor ons vak. We zijn een bedrijf met grote gedrevenheid en die gedrevenheid zoeken wij ook in jou. Trots op onze producten en mensen. Klein begonnen en in vier generaties uitgegroeid tot één van ‘s werelds grootste substraatleveranciers voor met name boomkwekerijen, jonge planten kwekers, telers van zacht fruit en champignonkwekers, met vestigingen in 9 landen. Binnen ons bedrijf heerst een echte no-nonsense cultuur en hebben we korte communicatielijnen. 

Binnen Legro werken we samen, vloeken we samen, lachen we samen en als het moet, huilen we samen. We delen onze successen en leren van onze fouten. Zo maken we samen het bedrijf sterker, klaar voor de toekomst, klaar voor generaties na ons.

Voel jij je aangetrokken tot deze uitdagende functie en kijk jij er naar uit om samen met ons een bijdrage te mogen leveren aan de invulling van de groeiende voedselbehoefte? Dan nodigen we je van harte uit je CV met motivatie te mailen naar jobs@legrogroup.com. Vermeld in jouw sollicitatiebrief ook kort wat jouw allergrootste passie of belangrijkste drijfveer is. Of dat nu films produceren, snel-dammen of de wereld verbeteren is, wij zijn oprecht benieuwd naar de schrijver achter de brief.

Commercieel Coordinator

De internationale tuinbouw verandert snel en Legro probeert hierop in te spelen door markten te volgen, analyseren en haar producten hierop aan te passen. Nieuwe product/markt combinaties, product innovaties en op de klant afgestemde diensten moeten de positie van Legro verstevigen.

Om hier verder invulling aan te geven zijn we op zoek naar een:

Commercieel Coördinator

In deze rol assisteer je de Commercieel Directeur bij het uitvoeren van de commerciële strategie van Legro. Voorbereiden en uiteenzetten van mogelijkheden, voorzien in informatie en implementatie van nieuwe procedures om de commerciële operatie te optimaliseren zijn je aandachtsgebieden. Hierbij kun je denken aan het leveren van een bijdrage aan het definiëren van productportfolio’s, ondersteunen van productlanceringen, deelnemen aan internationale acquisitietrajecten, voorbereiden en uitvoeren van marktstudies en werken aan projecten ter optimalisatie van de commerciële processen. Indien nodig neem je deel aan projecten en bijeenkomsten met het Management Team van de Legro Group. Ook het assisteren bij de operationele uitvoering van sommige projecten hoort hier bij.

We verwachten dat iemand met de volgende kennis en ervaring het beste bij ons zou passen:

  • Iemand met minimaal een HBO achtergrond, bij voorkeur in een commerciële richting aangevuld met een aantal jaren relevante werkervaring;
  • Je kunt vanuit een commercieel inzicht resultaatgericht werken;
  • Je bent een gedreven en energieke professional, die zelfredzaam is, pro actief en pragmatisch maar niet vergeet af te stemmen;
  • Je bent communicatief sterk, analytisch en hebt een positief kritische instelling.
  • Daarnaast ben je nieuwsgierig en heb je een hands-on mentaliteit.
  • Tot slot is het van belang dat je bereid bent om regelmatig te reizen.

Wie is, en wat doet Legro?

Bij Legro zijn we bezeten van grondstoffen en hebben we passie voor ons vak. We zijn een bedrijf met grote gedrevenheid en die gedrevenheid zoeken wij ook in jou. Trots op onze producten en mensen. Klein begonnen en in vier generaties uitgegroeid tot één van ‘s werelds grootste substraatleveranciers voor met name boomkwekerijen, jonge planten kwekers, telers van zacht fruit en champignonkwekers, met vestigingen in 9 landen. Binnen ons bedrijf heerst een echte no-nonsense cultuur en hebben we korte communicatielijnen. 

Voel jij je aangetrokken tot deze uitdagende functie en kijk jij er naar uit om samen met ons een bijdrage te mogen leveren aan de invulling van de groeiende voedselbehoefte? Dan nodigen we je van harte uit je CV met motivatie te mailen naar jobs@legrogroup.com. Vermeld in jouw sollicitatiebrief ook kort wat jouw allergrootste passie of belangrijkste drijfveer is. Of dat nu films produceren, snel-dammen of de wereld verbeteren is, wij zijn oprecht benieuwd naar de schrijver achter de brief.

Sales Manager Azië

Wij zijn op zoek naar een ambitieuze collega die de hoogwaardige substraten vertegenwoordigt in Azië. Het wordt jouw uitdaging om op zelfstandige wijze vorm te geven aan het vergroten van de afzetmarkt in Azië. Je bouwt verder waar we gebleven zijn, bezoekt prospects en professionaliseert het netwerk van Legro in Azië. Op basis van de opgedane kennis ben je in staat om voor deze regio een visie te bepalen voor de middellange termijn. Je wordt ruim gefaciliteerd om invulling te geven aan jouw rol, waarin je zult samenwerken met verschillende afdelingen binnen Legro.

Daarnaast verwachten we ook een grote mate van zelfstandigheid en een aanpakkersmentaliteit. Je signaleert kansrijke mogelijkheden in jouw markt en brengt deze onder de aandacht van het management. Na een gedegen verkenning van de markt, krijg je de ruimte om je eigen team op te gaan zetten, dat verantwoordelijk wordt voor de lokale verkoop van de producten. Samen met je collega sales managers geef je invulling aan het accountmanagement voor klanten die mondiaal actief zijn.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Behalen van gesteld omzetdoel;
  • Pionieren in Azië om new business te genereren;
  • Opstellen van een sales jaarplan;
  • Onderhouden en uitbouwen van het bestaande netwerk;


Profiel

  • Hbo bij voorkeur in commerciële richting en meerdere jaren relevante werkervaring;
  • Passie voor en kennis van de moderne tuinbouw;
  • Interesse in en gevoel voor andere culturen;
  • Gedreven, energiek, proactief en weet dit ook over te brengen op anderen;
  • Je kunt je uitstekend uitdrukken in de Nederlandse en Engelse taal;
  • Tot slot is het van belang dat je bereid bent om minimaal 25% van je tijd te reizen.

 

 

Standplaats
Helmond, Noord-Brabant

Meer informatie of solliciteren?
Legro heeft voor deze vacature Nomilk2day exclusief geselecteerd als enige recruitment partner.
Bel vrijblijvend eens met Herman Schonewille, Senior Consultant Sales & Marketing bij Nomilk2day, via +31-(0) 6-33425890 of e-mail herman@nomilk2day.nl om van gedachten te wisselen over deze vacature.

Sales Support Medewerker Export

Ter versterking van de afdeling Sales Support zijn wij voor de locatie in Helmond op zoek naar een enthousiaste en gedreven collega:

Sales Support Medewerker Export
Krachtig in klantbenadering, planning en export

Als lid van het sales support team ondersteun je de verkoop. Jij hebt daarbij met je collega’s de regie in het proces van order tot levering. Samen ben je verantwoordelijk voor het aannemen van de order, het inplannen voor de productie en het regelen van het transport. Het is daarbij de uitdaging om telkens de meest passende manier te vinden om de te produceren goederen volgens afspraak bij de klant te leveren.
In jouw specifieke rol begeleid je de orderstroom voor de export van ons verpakt product (buiten EU). Je coördineert het (zee)transport van fabriek tot plaats van bestemming. De administratie van de benodigde exportdocumenten is aan jou toevertrouwd. Je zorgt ervoor dat ze voldoen aan de van toepassing zijnde wet- en regelgevingen en op tijd geregeld zijn.

 Je bewaakt het procesverloop en houdt overzicht ten aanzien van alle exportorders, ook van de buitenlandse Legro bedrijven. Uiteraard communiceer je frequent met klant of agent. Elk teamlid is specialist in bepaalde deeltaken, werkzaamheden zijn overdraagbaar.

Functie-eisen:

• MBO+ werk- en denkniveau bereikt door een afgeronde MBO opleiding richting logistiek of economie, aangevuld met relevante opleidingen en trainingen
• Ervaring met exportdocumenten (o.a. douane, vergunningen, Fyto Sanitair)
• Commercieel inzicht en een klantvriendelijke houding
• Doortastend, pro actief en gedisciplineerd
• Communiceert helder en duidelijk en treedt krachtig en overtuigend op
• Werkt nauwkeurig en gestructureerd in een dynamische omgeving
• Beheerst de Engelse taal in woord en geschrift, Spaans is een absolute pre.
• Ervaring met MS Office en ERP systemen

Werken bij Legro betekent dat je hart hebt voor datgene wat je doet, je van aanpakken weet en een teamspeler bent. Je kunt snel schakelen zonder dat het ten koste gaat van je nauwkeurigheid. Je communiceert gemakkelijk en vlot en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit.

Voor meer informatie kijk op www.legrogroup.com of bel met Han Slooter, Teamleider Sales Support, 088-1717600. Je kunt je interesse kenbaar maken door je cv met motivatie te sturen naar jobs@legrogroup.com o.v.v. de functie waarop je solliciteert.

Medior Applicatiebeheerder

Voor onze afdeling ICT in Helmond zijn we op zoek naar fulltime versterking:

Medior Applicatiebeheerder

Als ICT'er binnen Legro bedien je een vijftal Nederlandse vestigingen en word je betrokken bij de ontsluiting van onze buitenlandse vestigingen. Je bent mede verantwoordelijk voor een totaal van 35 applicaties en zo'n 100 werkplekken. Je krijgt incidenten toegewezen door de eerstelijns helpdesk van onze beheerpartner die je oppakt maar tegelijkertijd delegeer je ook zaken naar externe leveranciers of specifieke afdelingen van onze beheerpartner.

Naast het dagelijks beheer van de applicaties houd je je bezig met upgrades, implementaties en changes. Daarnaast hoort een telefoon uitleveren of een PC configureren er ook gewoon bij. Je werkt zowel vanuit je centrale vestiging als op locatie. Je voert zelfstandig je taken uit maar kan altijd terugvallen op de kennis en expertise van onze beheerpartner en je mede collega.

Taken:

• Applicatiebeheer
• Regie en aansturing van externe partijen
• Eerste en tweedelijns support
• Deelname aan ICT-projecten
• Opstellen en onderhouden van documentatie zoals gebruikersinstructies, vastleggen van instellingen en andere voorkomende documentatie omtrent configuratie en beheer.

Functie-eisen:

• Afgeronde MBO opleiding met een ICT component
• Enkele jaren werkervaring in de ICT
• Ervaring met maatwerk- of pakketsoftware
• Kennis van beheerstandaarden zoals ITIL en ASL.
• Ervaring met Microsoft besturingssystemen en MS Office
• Probleemoplossend vermogen
• Nauwkeurig, zelfstandig en communicatief sterk
• Gedreven, klant- en resultaatgericht
• Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Werken bij Legro betekent dat je hart hebt voor datgene wat je doet, je van aanpakken weet en een teamspeler bent. Je kunt snel schakelen zonder dat het ten koste gaat van je nauwkeurigheid. Je communiceert gemakkelijk en vlot en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit. Je voelt je thuis in een informele organisatie met een hands-on mentaliteit.

Voor meer informatie kun je bellen met Jeroen van den Bosch, 06-52829262. Je kunt je interesse kenbaar maken door je cv met motivatie te sturen naar jobs@legrogroup.com o.v.v. de functie waarop je solliciteert.

Top